Author Topic: KVV  (Read 16255 times)

Armin

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
KVV
« on: 2007-02-28 11:23:08 »
Not that I am especially interested, but anyway I'd like to know next semester's courses. The  Vorlesungsverzeichnis seems unaccessible, even from within the SfS (I love penthesilea; when starting lynx, she complained about my cygwin-shell).

The pinboard was
Last modified:27.10.05 11:31 (CEST)
Sladjana Pavlovic
Well, obviously not. So who's responsible?

Or do we - as usual - have to wait till next semester to finally see what courses we would have liked to be informed about a bit earlier?

Kilian

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
    • Texttheater
Re: KVV
« Reply #1 on: 2007-02-28 14:49:30 »
Since there is virtually no evidence that Sladja ever reads this forum - *g* - I sent her an e-mail. That got errors on the ISCL website fixed before.
There was n-ary a tree in sight.

Armin

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
« Reply #2 on: 2007-02-28 17:47:29 »
Bad idea, unfortunately. She's most probably not in Tübingen and it's highly unlikely that she has access there right now. However, I have no clue who else has.

Kilian

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
    • Texttheater
« Reply #3 on: 2007-02-28 18:26:49 »
We can continue this game: I keep e-mailing the obvious people, after which you tell me they're not in Tübingen. ;D How about Jochen?

Armin

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
« Reply #4 on: 2007-02-28 18:32:10 »
He *should* have access, well: of course he has. If it's just an error with the permissions, he can correct that. If on the other hand it's simply that the KVV isn't meant to be public or just not available yet he can't do anything. I rather guess it's a content problem.

Kilian

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
    • Texttheater
« Reply #5 on: 2007-03-01 09:43:20 »
Why so pessimistic? He did it.

Armin

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
« Reply #6 on: 2007-03-01 09:57:30 »
I'm impressed (even more, the more pessimistic I've been).

Kilian

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
    • Texttheater
« Reply #7 on: 2007-09-12 13:28:39 »
The course catalogue for the next semester is online. As Frank told me, it will be extended, as there will be a substitute for his former job and Frank will offer two Hauptseminare. As of yet, the links to the courses are dead.

Laura

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
« Reply #8 on: 2007-09-12 20:23:06 »
Well, that's the same as the one that was available in print at the end of last semester...  :( Let's hope it will be updated soon.

Kilian

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
    • Texttheater
« Reply #9 on: 2007-09-12 21:01:41 »
Yeah, sure. The emphasis was on online.

Laura

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
« Reply #10 on: 2007-09-13 20:19:11 »
Okay, okay... but it was already online on CAMPUS at the end of July  ;) *besserwiss*

Kilian

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
    • Texttheater
« Reply #11 on: 2007-09-13 22:21:46 »
You win. ;D

Laura

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
« Reply #12 on: 2007-09-14 13:39:20 »
 :D  :D  :D Did somebody actually say that thing about her grandmother, or did you make it up?

Kilian

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
    • Texttheater
« Reply #13 on: 2007-09-14 16:17:22 »
Somebody said something similar about Fleur Delacour... I sure was in a silly mood yesterday, finalizing my Academic Writing paper. :)

Laura

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
« Reply #14 on: 2007-09-14 20:39:56 »
I know that it refers to Harry Potter! I just wanted to know if somebody said it or if you made it up ;) Yep, Academic Writing. Anne and me are working hard, too.

aleks

• Administrator
  • Newbie
    • View Profile
« Reply #15 on: 2007-09-15 15:01:46 »
Speaking of which...

I should START it now  :o...

shit...
"Die Akademie ist hier sehr schwach, ob sie gleich verdienstvolle Leute besitzt und ein ungeheures Geld [...] verwendet wird; allein die alte Form widerspricht jedem fortschreitenden Leben, die Wirkungen greifen nicht ineinander"
Goethe in Tübingen, 1797

Laura

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
« Reply #16 on: 2007-09-15 15:30:07 »
You know it's due on Monday at 2 pm, don't you?  :-\ At least you don't have to send it by mail...

aleks

• Administrator
  • Newbie
    • View Profile
« Reply #17 on: 2007-09-15 16:13:45 »
MONDAY? I thought it was TOMORROW... that leaves me one more day.

phew..

relax.

EDIT: Are you sure, Laura?
Quote from: Hubert
The deadline for the Academic Writing papers is September 16, 14.00. Please put a printed version in my mailbox (across from my office).
« Last Edit: 2007-09-15 16:20:07 by aleks »
"Die Akademie ist hier sehr schwach, ob sie gleich verdienstvolle Leute besitzt und ein ungeheures Geld [...] verwendet wird; allein die alte Form widerspricht jedem fortschreitenden Leben, die Wirkungen greifen nicht ineinander"
Goethe in Tübingen, 1797

johannes

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
« Reply #18 on: 2007-09-15 17:51:32 »
I also thought it was due tomorrow (it said Sep 16 in the mail), asked him about it, and got confirmed it is not due until Monday.

Aleks, wenn Du es nicht mehr schaffst... Ich hab meines/unseres fertig, im Notfall können wir es dann doch gemeinsam einreichen, ich müsste nur das Erklärungsblatt ändern und Du müsstest es noch unterschreiben.

Wenn Du mir bis morgen Abend Bescheid sagst, können wir uns kurz vor der Deadline noch am SfS treffen.

Aber Du wolltest Phonologie ja eigentlich anders einbringen, deswegen viel Erfolg und gutes Sitzfleisch!

aleks

• Administrator
  • Newbie
    • View Profile
« Reply #19 on: 2007-09-15 18:05:55 »
Danke, Johannes, aber ich hoffe, das wird nicht nötig sein. 12 Seiten...

Q: Are you being paid by the line?
A: Ah, Indeed! Verily, I am.

Thema:
Fragesemantik in der DRT!

Also Montag? Ha, LOCKER!

;D
« Last Edit: 2007-09-15 18:07:34 by aleks »
Goethe in Tübingen, 1797

Laura

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
« Reply #20 on: 2007-09-15 20:01:00 »
Alle Achtung. Würde ich mir nicht zutrauen. Ich sitze seit ca. 2 Wochen an einer Hausarbeit für Frank (Negative Polarity Items), die eigentlich auch am Montag abgegeben werden sollte, aber bis dahin sicher nicht fertig wird... zum Glück bekomme ich dadurch, dass er vorerst in Tübingen bleibt, mehr Zeit.  :) Oh, richtig, eine Fragesemantikhausarbeit sollte ich auch noch schreiben...  :-[

EDITH sagt: *AAAAAAaargh!* Heike Zinsmeister verschwindet auch - nach Heidelberg übrigens! Was geschieht nur am SfS?!
Edith sagt weiterhin: Keine Hausarbeiten mehr für Scheine, die ich eh nicht gebrauchen kann... (sprich: Fragesemantik) Eine hab ich geschrieben, das reicht - das muss sogar die StuSti verstehen...  :-\ Was meinst du, Johannes?

Edith fragt des Weiteren Aleks, ob er es noch geschafft hat.

Und: huhu, wo seid ihr alle?
« Last Edit: 2007-09-24 15:22:25 by Laura »

Kilian

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
    • Texttheater
« Reply #21 on: 2007-10-01 17:34:25 »
Es hat sich was getan im KVV! Jetzt heißt es Stundenplanbasteln.

Und: Huhu! Immer noch in Böblingen. Wohnhaft jetzt richtung Lustnau, drei Fahrradminuten vom SfS. Und du?

johannes

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
« Reply #22 on: 2007-10-01 18:41:07 »
Ich habe meine Hausarbeit für Grammer Engineering gelassen. Jetzt will ich es mir anders anrechnen lassen.

Das neue KVV bietet ja genug Gelegenheiten sich die paar Credits für den Master vorzuverdienen...

Ich bin seit einem Monat zurück in Tübingen und vor allem mit den Kallmeyer-Leuten zugange.

Ich muss zugeben, ich habe mich auch sehr über das große Kursangebot gefreut. Es scheint wieder aufwärts zu gehen so langsam.

Freue mich auch sehr darüber, Euch dann doch noch ab und zu an der uni zu sehen und meine Tage nicht auf der Morgenstelle fristen zu müssen.

Laura

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
« Reply #23 on: 2007-10-01 20:47:09 »
Ich bin immer noch in Heidelberg, bzw. wieder, da am Wochenende zwecks Klassentreffen verreist; habe NPI schon vor Urzeiten abgegeben, werde Fragesemantik und Syntax 2 sausen lassen und mich im nächsten Semester auf das beschränken, was absolut sein muss (d.h. allerdings auch schon wieder: Perl-Kurs, ML-Seminar, noch eines der HS - welches nur? - , Russischkurs, Gasthören bei Ereignissemantik und Hiwijob), und endlich mal meine ganzen Schriftstellerpläne verwirklichen... (das posaune ich jetzt groß hier heraus - keine gute Voraussetzung dafür, dass ich es tatsächlich mache...)

sladja

• Moderator
  • Newbie
    • View Profile
« Reply #24 on: 2007-10-16 14:52:22 »
Since there is virtually no evidence that Sladja ever reads this forum - *g* - I sent her an e-mail. That got errors on the ISCL website fixed before.

When I left Tübingen, Monica Lau was responsible for the webpage. I am not sure if that's still the case.